Užitečné setkání, nepříjemná povinnost, přehlídka ztraceného času - tím vším může být pravidelné hodnocení zaměstnanců.
Než se do něho vůbec pustíte, zkuste si zodpovědět několik otázek.
Co je to hodnoceni?
- pravidelné setkáni podřízeného s nadřízeným nad dobrou kávičkou,
- diskuze o tom, co zaměstnanec umí nebo neumí,
- jeden z nástrojů moderního řízení lidských zdrojů, který vhodným způsobem zjišťuje skutečnou úroveň zaměstnanců v oblasti jejich pracovního výkonu a chování, v oblasti jejich rozvoje a jejich motivovanosti. Jedná se vlastně o analýzu a srovnání požadovaného cíle a skutečného stavu se snahou najít řešení, jak odstranit případné nedostatky nebo se vyhnout případnému neúspěchu v budoucnu.
Proč hodnotíme?
- manažer si chce ověřit, že je lepší než jeho podřízený,
- hodnoceni slouží k plánování cílů, dosahování lepších pracovních výsledků, napomáhá objektivnímu přístupu v oblasti odměňování (v mnoha firmách je hodnocení spojeno s motivačním programem a odměnou),dále je hodnocení podkladem pro zjišťování potřeb hodnoceného v oblasti…