Nepřístupný dokument, nutné přihlášení
Input:

Elektronická komunikace s Českou správou sociálního zabezpečení

29.7.2014, Zdroj: Česká správa sociálního zabezpečení

Česká správa sociálního zabezpečení podporuje elektronickou komunikaci, ale je připravena dále přijímat tiskopisy v papírové podobě.

Novela zákona o daních z příjmů předpokládá zavedení fakultativní elektronické komunikace s Českou správou sociálního zabezpečení (ČSSZ).

Pro zaměstnavatele a osoby samostatně výdělečně činné  znamená i nadále zachování možnosti zasílat předepsané tiskopisy úřadu v listinné podobě. Elektronická komunikace s ČSSZ na bázi dobrovolnosti je reakcí zejména na potřeby zaměstnavatelů a OSVČ, kterým by povinnost elektronické komunikace způsobila nemalé obtíže.

Novela neznamená, že by Česká správa sociálního zabezpečení do budoucna ustupovala od svého cíle získat další klienty, kteří budou předepsané tiskopisy zasílat elektronicky, či odolává digitalizaci veřejné správy. Důkazem toho je vybudování a spuštění ePortálu ČSSZ, který kromě služeb určených přímo občanům (pojištěncům), OSVČ a zaměstnavatelům umožňuje tzv. B2B komunikaci (komunikační kanál umožňující přímou komunikaci mezi informačními systémy) s dalšími orgány státní správy. Za zdůraznění v této spojitosti rovněž stojí, že elektronická komunikace s ČSSZ se v žádném případě neomezuje na zasílání elektronických podání (tiskopisů) prostřednictvím datové schránky. Elektronické podání je možné zaslat i bez jejího použití, pokud bude podepsáno uznávaným elektronickým podpisem.

ČSSZ nadále preferuje elektronické zasílání tiskopisů a jejím cílem je podporovat elektronizaci u těch klientů, kteří ji zatím nevyužívají.

 
 Napište nám
 Děkujeme, na Váš podnět budeme reagovat do 24 hodin v rámci pracovního týdne.
Input: